23. června 2017

Za vratama do garáže

... pokousala doga Ráže.
(Karel Plíhal)

To se u nás stát nemůže. Naše garáž nemá vrata.

Poslední dobou se nám doma jaksi hromadily velké kartonové krabice. Taky několik autíček, vlaků a různých dalších dopravních prostředků s koly se najednou odkudsi vynořilo. Den dětí byl zrovna za dveřmi, takže už stačila jen chvíle čerpání inspirace na Pinterestu, trocha kreativní činnosti a garáž byla na světě.


Použitý materiál: jedna velká krabice, několik menších krabic (např. od dětské kaše), rolky od toaletního papíru a/nebo kuchyňských utěrek, noviny, průhledná lepicí páska, páska Gaffa, lepidlo (Herkules), nůžky, pravítko, tužka, tempery a štětce. Lak na vlasy!

Návrh byl čistá improvizace, pár kousků jsem ustřihla, něco přilepila. Noviny jsem použila na polepení míst, která jsem slepovala izolepou (např, nájezdová rampa, zábradlí na horním patře), abych je posléze mohla natřít temperou. Ukázalo se, že jako malíř či natěrač bych se asi neuživila :) Gaffou jsem polepila vnější stranu krabice, což ji zpevnilo a navíc to i hezky vypadá. Jakoby plechově. Rolky od kuchyňské utěrky posloužily jako výztuha stropu, pokud by na střeše garáže bylo moc plno.


Při prvním testování naším cílovým uživatelem bylo zjištěno, že nátěr temperovými barvami je nejen flekatý, což by tak nevadilo, ale hlavně není otěruvzdorný (čti dítě včetně oblečení bylo za chvíli jak prase). Co teď? Snadná pomoc! Vzpomněla jsem si na svůj starý lak na vlasy, který stejně v podstatě nepoužívám, a garáž jsem s ním mocně postříkala. Nátěr to vydržel a jakmile lak zaschnul, barva přestala pouštět a dělat z dítěte zebru. Sice to v bytě ještě dlouho smrdělo jak v kadeřnictví, ale přežili jsme.


Výsledný výtvor jsem nakonec malinko vytunila přidáním dvou krytých stání a parkovacího místa pro invalidy. Ještě trocha výzdoby na stěny v podobě vystřižených značek aut a pár dní po 1. červnu (nějak jsem to kvůli úpravám nestihla přímo na Den dětí) jsme předali garáž k užívání.


Bohužel se nám později vozový park zase rozšířil, takže bagr musí parkovat před garáží.



Původně jsem chtěla přidat ještě další vychytávky, ale to bych asi stávajícím tempem neměla hotovo ani na Vánoce. Takže aspoň takto. Hlavně, že Junior je spokojen a autíčka, vlaky a spol. mají kde parkovat.

1 komentář:

  1. No paráda, synek si s tím pěkně vyhraje. :)) Já jsem nedávno synovi taky tvořil podobnou "garáž", akorát z překližky a sololitu. Nakonec jsem se do toho tak zabral, že jsem mu tam udělal i shuttle regály a různé další vychytávky, na které kouká v mojí velké garáži. :)) Ale my už máme syna trochu odrostlejšího, tak to ocení. :D

    OdpovědětVymazat

Díky za komentáře!