17. září 2015

Výhrošky se staly skutečností

Internety jsou plné návodů zdarma, ale občas není špatné trochu zainvestovat. Zvlášť když narazíte na něco tak obrovsky roztomilého jako je Happypotamus od Heidi Bears. Skleněnému pohledu toho háčkovaného tvora nešlo odolat.
Ta paní opravdu umí své zboží prodat.

Návod jsem zkrátka MUSELA koupit. Bylo to někdy začátkem července tohoto roku.
Ravelry je osvědčený obchod, takže šlo vše hladce a zanedlouho už jsem měla v mailu odkaz na stažení téměř čtyřicetistránkového souboru v angličtině. Hned v úvodu autorka doporučuje nejdřív celý text přečíst a teprve pak se pustit do práce. Jak bylo psáno, tak jsem udělala. Tyhle dva úkony mě ale zmohly natolik, že jsem po měsíci nebyla schopná udělat víc než pár afrických kytek z potřebných čtyřiačtyřiceti. Tímhle tempem to vypadalo, že půjde spíš o dárek pro mé vnouče než pro mé dítě... 
Naštěstí jsem nastoupila na mateřskou a vypadalo to, že teď se do toho fakt pustím. No, nebylo to tak. Bylo to jako vždycky: začala jsem pracovat na něčem úplně jiném. 

Pak jsem zjistila, že moje milá kolegyně (a háčkovací sparring partnerka) hrocha právě dokončila.
Donesla ho ukázat. 
Byl naprosto úžasný. 
Lepší než jen na fotkách.
To byla asi ta motivace, kterou jsem potřebovala. 
Takové pošťouchnutí, aby se to celé rozjelo...

Domluvily jsme se na kreativním setkání u nás - já vytvářela kytky jako o život, ona se pustila do pletení. Příjemné posezení to bylo. Najednou jsem měla všechny motivy a mohlo začít velké spojování.
#ProjektHH (Hrošík Happypotamus) - od nákresu po dokončení těla

Musím vyseknout paní Heidi velkou poklonu za zpracování návodu. Krásně detailně popsané, nafocené, skoro bych řekla „jak pro blbé“. Srozumitelné i bez nutnosti překládat si každé anglické slovíčko (nicméně určitá úroveň angličtiny je nutná). Spojování šlo jako po másle.

A výsledek? Úchvatný. Roztomilost sama. Láska na první pohled do jeho plastových bezpečnostních očí :-D Musela jsem se pochlubit na všech svých sociálních účtech. Tak moc mě to nadchlo. Euforie.

Vlastně euforie na pokračování. Těším se na ty rozkošně kýčovité fotky s naším potomkem, asi na tento způsob. Snad již brzy ;)


Ještě pár technických detailů o hrochovi
Návod: k zakoupení ZDE
Příze: Jeans od YarnArt, odstíny 11, 23, 40, 52.
Spotřeba: světle zelená (1 celé klubko), ostatní barvy (necelé klubko).
Háček: velikost 2,5 mm
Oči: bezpečnostní oči 10 mm (klidně by mohly být i lehce větší)
Výplň: 100% polyesterové silanizované kuličky (duté vlákno)

Tip/trik: Motivy z afrických kytek mají v sobě i mezi sebou docela velké díry/mezery (je to tak i na fotkách v návodu), takže tu byla obava, že duté vlákno poleze ven. Na obrázcích se to sice zdá být v pohodě, ale jak by asi zvíře skončilo za pár let? Kolegyně to vyřešila starou záclonou. Já jsem použila zbytek netkané textilie, ale nebylo jí moc, tak mě napadlo využít staré silonové podkolenky. Zkrátka to chce něco, co vytvoří z vnitřní strany hroší kůže jakýsi obal. Bez obav se pak zvíře pořádně napěchuje, což mi samo o sobě zabralo asi půl odpoledne, a nikde nic neleze ani netrčí.



A komu by byl hroch málo, tak v podobném duchu si může pořídit návod třeba na buldoka, slona, draka, žabku nebo poníka... 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za komentáře!