30. listopadu 2013

Virtuální cestou necestou okolo Islandu

Dnes jsem na GISportálu narazila na zajímavý článek o islandské verzi StreetView,vytvořené na objednávku portálu Já.is. Přemohla mě zvědavost, a tak jsem zkusila vyhledat pár míst, která jsme navštívili, a virtuálně se tu projít. Jako bych tam byla zas.


Pak jsem si ovšem všimla, kdy byly snímky pořízeny. Srpen 2013. To jsme tu přece byli i my! Hezká náhodička.

No jo, na Islandu vlastně klasické StreetView nemají, tak to je paráda, že tohle udělali... Počkat, ale v článku přece bylo, že tohle mapování je reakcí na snímkování Google? Takže šup na Google Maps, vyhledat a najednou... Jaké bylo moje překvapení, když jsem zjistila že:
a) nejen, že na Islandu už StreetView je, ALE HLAVNĚ
b) snímky jsou pořízené v srpnu 2013!

Shrnuto, sečteno a podtrženo: během srpna probíhala na Islandu hned dvě mapování. Který den/týden přesně to bylo se sice asi jednoduše zjistit nedá, ale co když zrovna někdy mezi 13.8. a 22.8. se naše a jejich cesty protnuly? Možná, že nás tam někde najdu. (Zábava na dlouhé zimní večery?)

Pokud si budete chtít Island virtuálně prohlédnout (což vřele doporučuju) a náhodou někde narazíte na nás, ozvěte se. Třeba v komentářích. Měli jsme stříbrnou Mazdu 3 a vypadali jsme asi takto:

 photo US_dettifoss_zps053fb6ff.jpg
My čtyři u Dettifossu (photo by Ivi)
 photo US_crater_zps4cd7802d.jpg
My čtyři na kráteru sopky Hverfjall (photo by Ivi)

Islandská verze mapy/snímkování  je dostupná TADY (mapa vás přenese k hotelu, z jehož pokoje jsem viděla až na Hvannadalshnúkur).

StreetView od Google Maps klasicky na maps.google.com (nebo klikněte dole na Zvětšit mapu). Na ukázce je místo, kde okružní silnice číslo 1 přechází z asfaltky na štěrkovku ;)


Zvětšit mapu

Odteď můžu k cestopisu přikládat konkrétní odkazy na mapky. Super!

Cesta necesta okolo Islandu
* Část první (jak to začalo - úvod, mapa)
* Část druhá (Modrá laguna, Reykjavík - Hallgrímskirkja, Harpa)
* Část třetí (Þingvellir, Geysir, Strokkur, Gullfoss, Þjóðveldisbæinn, Urriðafoss)
* Část čtvrtá (Seljalandsfoss, Skógafoss, vrak Dakoty, Dyrhólaey, Vík)
* Část pátá (Skaftafell, Svartifoss, Svínafellsjök​ull, Jökulsárlón)
* Část šestá (Dettifoss, Selfoss, Kópasker, Ásbyrgi)
* Část sedmá (Grjótagjá, Hverfell, Dimmuborgir, Skútustaðagígar, Goðafoss, Akureyri)
* Část osmá (Akureyri, Þingeyrarkirkja, Hólmavík, Djúpavík)
* Část devátá (Djúpavík)
* Část desátá (Reykjavík - Sólfar a Volcano House, Hveragerði, Ölfusdalur)
* BONUS: Virtuální cesta (Streetview, Já.is)
* BONUS: Pohlednice (fotografie z cesty)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za komentáře!