28. listopadu 2010

ČR podle Makra

Nejen Tesco neví, jak vypadá Česká republika, aneb kartografické hrůzy pokračují.

Když jsem před pár dny narazila na "mapu" ČR podle Tesca, udělalo se mi zle. Co to proboha je? Tohle snad sestavil kartograf s Parkinsonem, ne?

Jak to dopadne, když geoinformatik kvůli mapě nemůže spát? Mrkněte SEM pokud chcete vědět, jak moc se v Tescu přehmátli.

Jenže Tesco není v prznění map bohužel samo. Dneska mě vyděsil další obchodní řetězec, Makro. Taky se jim ta města, hlavně na Moravě, trochu přestěhovala...



UPDATE Z 28.11.
Taky mi to nedalo a podobně jako Ondra jsem si udělala malý průzkum.
Černé body označují skutečnou polohu měst.

Odchylka u Olomouce je zhruba 45 km, u Brna 41 km a Hradec Králové se posunul o 24 km. Zajímavé jsou České Budějovice, které se podařilo zobrazit víceméně správně.

2 komentáře:

  1. Obávám se, že nejen na Moravě se města přestěhovala...

    OdpovědětVymazat
  2. Ano, nejen na MoravěPřipadá mi, že třeba Hradec se přestěhoval do Pardubic. A taky by mě zajímalo, co to tam leze zpoza republiky východně od Českých Budějovic...

    OdpovědětVymazat

Díky za komentáře!